Wiele osób stresuje się wizytą u lekarza, badaniami oraz boi się nieprawidłowej diagnozy. Dość często stres jest związany z obsługą przychodni, długim czasem oczekiwania na wizytę lub tłumem w poczekalni. Profesjonalnie obsłużony pacjent wróci ponownie do gabinetu oraz poleci usługi w internecie i wspomni o nich swojej rodzinie czy przyjaciołom. Bardzo ważny jest więc nie tylko przebieg wizyty, ale także obsługa na recepcji czy przez telefon.
Jakie badania można wykonać u ortopedy?
Do lekarza tej specjalizacji zgłaszają się pacjenci, którzy podejrzewają u siebie problemy z układem kostnym. Podczas wizyty lekarz przeprowadzi szczegółowy wywiad oraz będzie chciał poznać historię chorób pacjenta i członków jego rodziny. Dobrym rozwiązaniem jest zabranie ze sobą kompletu badań, które jasno pokazują aktualny stan zdrowia. Warto więc wykonać: badanie ultrasonograficzne, tomografię komputerową, rezonans magnetyczny czy zdjęcia rentgenowskie. W gabinecie można zrobić dokładne badania, np. pozwalające obejrzeć staw czy wykonać pomiar gęstości tkanki kostnej. Zadaniem lekarza ortopedy jest również szeroko rozumiana profilaktyka stosowana zwłaszcza u młodych pacjentów. Wykorzystuje się w tym celu np. zajęcia korekcyjne czy różnego rodzaju rehabilitację.
Doświadczenie lekarza
Opinie o lekarzu są budowane na podstawie jego sukcesów oraz przyjaznych relacji z pacjentami. Zadowoleni pacjenci często polecają konsultacje u lekarza w sieci. Niezwykle ważna jest wiedza i wykorzystanie jej podczas diagnozowania i leczenia pacjentów. Dobry lekarz ciągle poszerza swoje kompetencje udzielając się w szkoleniach i sympozjach naukowych. Pacjenci bardzo doceniają chęć odpowiedzi na wszystkie pytania oraz pozytywny stosunek do wyleczenia. Ważne jest również indywidualne patrzenie na każdego pacjenta i wybór dopasowanych metod leczenia.
Dobra przychodnia
Specjaliści powinni zadbać o budowanie relacji z pacjentem od samego początku. Przydatna będzie jasna strona internetowa zawierająca opis specjalistów oraz oferowanych badań. Pacjenci szczególnie doceniają dostępność cennika na stronie oraz opis doświadczenia i przebytych szkoleń specjalistów. Drugim etapem jest kontakt z przychodnią, czyli działanie recepcji. Miłe i chętne do pomocy recepcjonistki to podstawa funkcjonowania dobrej przychodni. W poczekalni powinien znaleźć się dystrybutor z wodą, czy branżowe gazety. Dobrze wyposażony gabinet to także jeden z atutów wskazywanych przez pacjentów. Podczas pierwszej wizyty lekarz powinien rozpocząć budowanie długotrwałej relacji z pacjentem.